Vara mamma på Gärde Skola

2009-12-01 @ 09:07:17

Snart ska jag bege mig till skolan och agera taxi åt Michelle och hennes klass.
Vi ska till hembygdsgårdarna (tror att det va dit ) och barna ska få uppleva en gammeldagsjul!
Ska bli lite kul och se hur som lagt upp det här. :)

Faktiskt ännu ett plus med att vara hemma mammaledig. Man kan och framförallt hinner följa med Michelle och hennes skola på massa upptåg.
Gillar verkligen hennes skola. Liten byskola med ca 70 barn i klasserna F-6.
Dom hjälper varandra och känner säkerhet när dom "känner" dom stora sexorna.

Visst vi föräldrar får kanske ställa upp mer när det gäller att köra, fixa på skolgården och uterum. Men det är det värt. Vi eller iaf jag gör det för Michelle(och dom andra barna såklart) , skolan är hennes arbetsplats och där ska hon trivas för att utvecklas och lära sig på bästa sätt.
Det lägger jag gärna ett par timmar för varje läsår!
Förtroende känner jag för lärarna och annan personal.



Bilden lånad av Leksands kommun
Gärde skola



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: