Vilken helg...

2009-11-02 @ 08:45:32

Tack tack tack mina underbara flickor för en kanon fredag!!!
Träffades hemma hos Milla vid 17 för middag och lite förfest. God mat, bra stämning, trevligt sällskap (såklart) och god dricka.
Kan inte förklara hur gott det var att läppja på det första glaset ( inget fel på dom andra heller..) bubbel på nästan ett år! Jag njöt i fulla drag.
Tommy kom över och spela lite gitarr för oss och vi försökte sjunga, hur kan det komma sig att vi kan texterna på efterfesterna men inte en enda på förfesten.. Den enda vi tog oss igenom var Botjitta.... hur kan de komma sig !?! ;)
Själva Ladies Night showen va ok. Men för mig hade vi nog kunnat göra nästan va som helst det va bara så skoj att komma ut och ha en trevlig kväll med tjejerna!
Baren en vända efter showen... men sen var det skönt att komma hem.

Lördagen började redan klockan åtta, då va Fredda för trött för att fixa mat till Theodor så jag tog över, inte mkt sömn för min del heller under natten då jag vaknade direkt när Theodor hade minsta ljud för sig.
Inte för att vi gick upp då, fixade flaskan och sen va de bums ner i sängen igen..
Vi spenderade faktiskt halva dagen i sängen alla tre. Vi vuxna var trötta så vi mös och lekte från sängen.
Var inte ett dugg bakis bara trött, vilket va skönt man börjar bli äldre och lär sig tydligen!!!
Medans resten av världen gjorde sig klar för olika halloweenfester så kurade vi upp oss i soffan med pizza, cola och tv.

Söndagen lunkade på som sig bör. Lite småplockande hemma. Men det bästa av allt söndagsmiddag!!
Potatisgratäng, rostbiff, rostade morötter och grönsallad. Mums.
Chokladpudding till efterrätt.
Bitterljuva söndagar.. underbart att ha hela familjen samlad, all tid att laga en god middag och sen att kunna sitta ner i matsalen och i lugn och ro prata njuta och skratta.
Men, söndagar betyder också ny vecka, att mannen åker iväg och jobbar och det blir rätt ensamt hemma igen.
Visst barna e ju hemma men de kan faktiskt vara skönt att på kvällen sitta ner och prata med någon vuxen om dagen och va som hänt..

Måndagen är här igen och här på morgonen har Fredda begett sig mot jobb i Sthlm. Jag och Theodor lämnade av Michelle vid bussen.. och nu sitter vi här.. en kopp kaffe och nyhetsmorgon..
Ska kanske ta tag i den här dagen, nått vettigt ska vi väl hitta på!??
Kanske ta en vända till Heden och kolla in Jojjos färdiga kök!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: