Tiden springer iväg.

2009-10-26 @ 14:24:23

Vart tar dagarna vägen..??

Jag hänger inte med riktigt *shoooff' säger det så har dagen sprungit iväg och *poff* så e de en ny vecka.

Har haft min underbara karl hemma sen förra inlägget, toppen verkligen när han finns på hemmaplan. Allt känns lite tryggare och lite lättare. Trots att han jobbar å så  men han finns där ute på kontoret om det skulle skita sig här inne eller nått händer...
Som i torsdags... uppe tidigt och följde Michelle till bussen. Fredda gick ut och började jobba och Theodor sov sött i vagnen. Sätter mig med en kopp te och läser tidningen och försöker lite smått bli människa. Hinner väl knappt vakna till liv när fröken från skolan ringer och meddelar att Michelle är kritvit i ansiktet och har ont i magen.. och att magsjukan går på skolan... Så  ut å ber mannen ta en paus i tio minuter för att hålla koll på sonen som sover medans jag hoppar in i bilen å hämtar henne på skolan. De va mkt lättare än attt beöva knöla på overall på lillkillen sätta honom i bilstolen knöla in i bilen och sen åka. Tidsbesparande om inte annat. Va hemma på 15 minuter, vilket de annars skulle tagit innan vi kommit ut från gården..

Magsjuka hade hon.. men som vanligt är den snäll mot henne... fyra spyor, feber men sen e hon klar. 24 timmar efter första syntom är hon pigg å glad igen. Ytterst tacksam för det, jag som inte klarar av spyor, är nästan redo att kasta upp jag med bara av ljudet. Tyvärr missade hon halloweendiscot på skolan, vilket hon inte gillade men snart e de dags för juldisco.


Mer sen sist då... hmm jo en lååång shopping dag med Jojjo och Theodor i Borlänge. Skulle inhandlas vinterkläder till Jojjos ungar och jag skulle ha jacka och skor, sen födelsedagspresent till Fredda. Gick ju så där ... hittade skor, bara två par båda utan klack och de händer inte ofta, jacka hittade jag... på barnavdelningen på kapp ahl, skön som fan men självklart va storleken i min färg slut. Så då  blev de ingen jacka, och jag letar fortfarande... är inte lätt när man vet vad man vill ha. Jojjo hittade ett par vantar till Tuva men inget mer...
Biltema jag kommer på mig själv att sitta här och le bara jag tänker på det.. Haha. Men vi hittade de jag skulle ha till Fredda utan hjälp.. glad att ja hade Jojjo med mig. Ruskigt skoj, många skratt och ja vi är lite galna.

Själva födelsedagen firades lugnt med lite wii och fika på dagen, Middag på bosporen och sen en vända till sifferbo. Väl hemma fick Theodor lust att bajsa ner hela sitt rum, vilket han gladeligen gjorde när blöjan åkte av, så det blev inte bara nattstädning utan även ett nattabad för lillpojken. Oj va glad han va! Jag skrattade rätt gott jag med....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: