Året var 2009....

2010-01-02 @ 10:11:24

Året 2009 gick fort.
Det är nu dags att sumera året.

Året var 2009...

....när jag den 22 januari gjorde ett gravtest och svaret kom att vi väntade en liten.

... vi frös till förbannelse under den kalla vintern och vissa dagar hade runt -30 grader. Dessa kalladagar var ingen hit.

... vi spenderade första (och sista) vintern i vårat första hus. Lång uppfart och massa snö gjorde att vi skottade som ingen annan förr... ;)

..jag hade måååånga föräldradagar kvar för Michelle och plockade ut halva sportlovet och då hade vi mys med pulkaåkning, skridskoåkning, memory och korvgrillning i öppna spisen!

... Underbara Arne, som är lite av en extra pappa till mig fyllde 65 år. Hans barn hade gjort en fin fest och vi hade samlat till en fyradagars kryssning. En resa han verkligen gillade!!

...när jag den 13 mars var till Stockholm på kick-off med jobbet. En annorlunda upplevelse när man va helt nykter. Vid det här laget visste jobbet redan om min graviditet och min kollegas, vi var lika långt gågna.

...när torsdagen den 2:a april återtåget gick åt skogen ... för vilket år i ordningen är jag osäker...

...Michelle fyllde 8 år och jag 28. Hon hade ett lyckat övernattningskalas med sju fnittriga tjejer. Vännerna kom o firade och vi bjöd på smörgåstårta, den första jag gjort och den var gudomligt good.

... då vi firade påsken i ånge och fick alla att gråta när Fredda berättade att han skulle pappa.

...när vi den 24 april var på ultraljud i Mora och fick veta att vi väntade "en med pung"

...när svärfar fyllde 50 och vi firade med middag och Schyfferts show på cirkus. En jättemysig kväll och nu visste alla i familjerna att vi väntade smått.

...när jag va chafför mest hela tiden.

...och Michelle gick ut första klass, och påbörjade ett tio (!!) veckor långt sommarlov.

..Firade midsommar på villagatan med underbara vänner.

..och den 24 juli jobbade jag min sista dag innan sex veckors semester och mammaledighet.

...och vi fick kejsarsnittsdatumet satt, efter samtal i Mora den 28 juli.

...och den 30 juli tillträdde vi vårat hus här i Insjön. En underbar känsla.

..och Michelle fick träffa Amy Diamond på Insjödagen.

..Ozzy flyttade till annan familj, han är så saknad här hemma men han mår toppen!

...datumet blev 090909 då våran son kom till världen. 14:37 såg Theodor dagens ljus.

...då jag gick på den mest överskattade showen(?) Ladies Night med mina underbara tjejer.

...då hösten bara flög iväg i ett babyskimmer, vart tog tiden vägen!?!?

...den 22 december då Theodor sov din första hela natt.

...då vi för första året bjöd till julfirande, mysigt å trevligt va de.

...


Jag minns tillbaka och känner att det vart ett bra år. Ett fantastiskt år.
Nu blickar vi fram för 2010..
finns nog lite att se framemot detta året med... va så säkra!

Kommentarer
    Postat av: Anonym

    okej, härligt.

    tack så mycke :)

    Postat av: nathalieh

    jag skrev kommentaren ovanför, glömde skriva namn(a)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: